خبرگزاري فارس: اعضاي شوراي اسلامي شهر يزد بر الحاق شهرهاي كوچك حميديا و شاهديه به يزد و تلفيق اين سه شهر با يكديگر تاكيد كرد.
سخنگوي شوراي اسلامي شهر يزد ظهر امروز در حاشيه دويست و هفتاد و سومين جلسه شوراي اسلامي شهر يزد اظهار داشت: اين جلسه با حضور شهرداران حميديا و يزد در صحن علني شوراي شهر يزد برگزار شد و بررسي ادغام شهرهاي حميديا و يزد مهم‌ترين موضوع اين جلسه بود.
سيدعلي ميرحسيني خاطرنشان كرد: اعضاي شوراي شهر و شهرداران يزد و حميديا امروز با بررسي محاسن و معايب و نقاط قوت و ضعف اين طرح، ادغام اين دو شهر را با اصول كارشناسي قياس و در اين زمينه تصميم‌گيري كردند.
وي افزود: در اين جلسه شوراي اسلامي شهر، شهردار يزد و شهردار حميديا موافقت خود را با اين ادغام اعلام كردند.
ميرحسيني يادآور شد: در اين جلسه همچنين مقرر شد تا اعضاي شوراي اسلامي حميديا نيز در نشست‌هاي مختلف، نقطه نظرات مردم را جويا شده و سپس نظر نهايي خود را اعلام دارند.
وي ادامه داد: در صورتي ‌كه شهرهاي حميديا، شاهديه و يزد در يكديگر ادغام شوند، شهر يزد در زمره كلانشهرهاي كشور قرار مي‌گيرد و در زمينه‌هاي مختلف به ويژه استفاده از تبصره 13، حمل و نقل ريلي و مزاياي بي‌شمار ديگر برخوردار مي‌شود.
ميرحسيني عنوان كرد: در حال حاضر نيز پروژه‌هاي مشترك بين شهرداري يزد و حميديا در بلوارهاي پاسداران، جهاد و شهيد سرگرد صامعي در حال اجرا‌ست و بديهي است كه در صورت ادغام، اقدامات موثري در راستاي ورودي شهر مطابق با شان و ديرينه فرهنگ يزد صورت مي‌گيرد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا